Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1- Taraflar
1.1. (Mağaza) Satıcı
Ad, Soyad / Ünvan: www.niyaz.com.tr
E-mail: info@niyaz.com.tr
Adres: Dr.Faik Muhittin Adam Caddesi No: 76 - İZMİR
Telefon: 0536 771 40 43
1.2. Alıcı
Adı, Soyad / Ünvan: ---- ----
E-mail: ----
Telefon: ----
MADDE 2- Konu
İşbu aktin konusu, ALICI'nın; (Mağaza) SATICI'ya ait
www.niyaz.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini verdiği,
aşağıda özellikleri ve satış bedeli belirtilmiş olan ürünün satışı ve teslimi
ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Yasa ve
Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve
sorumluluklarının saptanmasıdır.
ALICI, SATICI'nın (Mağaza) isim, ünvan, açık adres, telefon
ve diğer erişim ve iletişim bilgileri, satışa konu ürünün temel özellikleri,
vergiler de dahil olmak üzere satış bedeli, ödeme şekli, teslimat koşulları ve
masrafları ve buna benzer satışa konu ürün ile ilgili bütün ön bilgiler ve
"cayma" hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılabileceği,
şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar ve buna benzer
konularda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde SATICI (Mağaza)
tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit
ettiğini ve sonrasında ürün siparişi verdiğini iş bu akit hükümlerince kabul ve
beyan eder.
www.niyaz.com.tr sitesinde mevcut ön bilgilendirme ve ALICI
tarafından yapılan alışveriş üzerine düzenlenen fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz
parçalarıdır.
MADDE 3- Sözleşme Konusu Mal/Ödeme/Gönderim ve Teslimat
Bilgileri
Elektronik ortamda alınan mal/malların türü ve cinsi, adeti,
markası/modeli, satış bedeli, ödeme türü, teslim alacak kişi, teslimat adresi,
fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda yer aldığı gibidir. Fatura edilecek
şahıs ile sözleşmeyi yapan şahısın aynı olması mecburidir. Aşağıda belirtilen
bilgiler eksiksiz ve doğru olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı ya da eksik
olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı ALICI kabul eder ve
ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu ALICI kabul eder.
SATICI (Mağaza) gerekli gördüğü durumlarda, ALICI'nın vermiş
olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi ve teslimatı durdurma hakkını
saklı tutar. SATICI (Mağaza) siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI'nın
vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI'ya ulaşamadığı
takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 7 (yedi) gün süreyle erteler.
ALICI'nın bu zaman zarfında SATICI (Mağaza) ile konuyla ilgili olarak iletişim
kurması beklenir. Bu zaman içerisinde ALICI'dan herhangi bir yanıt alınamazsa
SATICI (Mağaza), her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
----
Teslimat Bilgileri
----
Fatura Bilgileri
----
MADDE 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, ALICI tarafından siparişin verildiği tarih
olan --/--/-- tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte, mevcut olmayan ya da
öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla
taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve
yükümlülüklerini kısmen veya tamamen yerine getirmelerini veya bunları
zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (terör,
savaş, doğal afet, ayaklanma, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim
tesislerinde önemli ölçüde arıza, değişen mevzuat hükümleri ve bunun gibi
durumlar) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf,
diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine
getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu
mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her
birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
MADDE 5- (Mağaza) Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. SATICI (Mağaza), 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca
sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller hariç noksansız yerine
getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler
www.niyaz.com.tr'den alışveriş yapamaz. SATICI (Mağaza), ALICI'nın sözleşmede
belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak ALICI'nın yaşını yanlış
yazmasından dolayı SATICI (Mağaza)'ya hiçbir biçimde sorumluluk
yüklenemeyecektir.
5.3. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat
yanlışlıklarından www.niyaz.com.tr kesinlikle sorumlu değildir. Buna istinaden
SATICI (Mağaza), internet sitesindeki sistemden, tasarımdan veya yasadışı
yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya
çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından da sorumlu değildir. Sistem hatalarına
dayalı olarak ALICI SATICI' (Mağaza) dan hak iddiasında bulunamaz.
5.4. www.niyaz.com.tr'den kredi kartı (Visa, MasterCard,
American Express vs.), banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Sipariş
tarihinden itibaren 3 (üç) iş günü içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal
edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi
kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı, havalenin veya EFT'nin banka
hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi
müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul
edilmez.
MADDE 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. ALICI, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir
sebepler hariç eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. ALICI, sipariş vermekle birlikte iş bu sözleşme
hükümlerini ve yükümlülüklerini kabul etmiş sayıldığını ve ayrıca sözleşmede
belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3. ALICI, www.niyaz.com.tr internet sitesinden (Mağaza)
SATICI'nın isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer iletişim ve erişim bilgileri,
satışa konu malın temel özellikleri, vergiler de dahil olmak üzere satış
bedeli, ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu ürün ile
ilgili tüm ön bilgiler ve "cayma" hakkının kullanılması ve bu hakkın
nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar
vs. konularda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde bilgi sahibi
olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak ALICI, mal sipariş ve
ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan
tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www.niyaz.com.tr
sipariş/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. ALICI, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda, telim
aldığı tarihten 3 (üç) gün içinde değiştirme hakkı vardır ancak ne surette
olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve
irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
MADDE 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı
(Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) ALICI tarafından onaylandıktan
sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle
siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir.
Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu veya kredi kartı ile
ilgili ortaya çıkabilecek problemler, ALICI'ya sözleşmede belirttiği
telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile
bildirilir. Gerekirse ALICI'dan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin
işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli
tahsilatın yapıldığı veya havale ya da EFT'nin (Mağaza) SATICI hesaplarına
ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu ürünün
tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok sorunu ile karşılaşılması
durumunda ALICI hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay
vermesi durumunda ALICI'ya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal
gönderilebilir ya da ALICI'nın arzusu ve seçimi doğrultusunda; fiyat eş değeri
yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel
diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir ve
ücret iade edilir.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine
getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde ALICI bu durumdan haberdar edilerek
ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge
kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda ALICI'nın
SATICI'dan (Mağaza) ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi
olmayacaktır.
Ödeme:
www.niyaz.com.tr'den, internet ortamında kredi kartı
bilgilerini kullanmak istemeyen ALICI'lara nakit havale ile ödeme ile sipariş
imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede ALICI kendisine en uygun bankayı
seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate
alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken Gönderen Bilgileri'nin Fatura
Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının
ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya
hukuka aykırı olarak kullanılması sebebi ile ilgili banka veya finans kuruluşun
ürün bedelini SATICI'ya (Mağaza) ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim
edilmiş ürünü en geç 10 (on) gün içinde SATICI'ya (Mağaza) göndermesi
zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye giderleri tümüyle ALICI'ya aittir.
ALICI kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI,
ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından
ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve
temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki "Kredi
Kartı Sözleşmesi" kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler
SATICI'nın (Mağaza) anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler SATICI'nın (Mağaza) anlaşmalı olduğu kargo
şirketi ile ALICI'nın adresinde ya da kargo şubesinde teslim edilecektir.
Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin
kurulmasından itibaren en geç 30 (otuz) iş günüdür. ALICI'ya önceden yazılı
olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en
fazla 10 (on) iş günü uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı
bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde,
sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar
ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu
sarkmalardan dolayı ALICI SATICI'ya (Mağaza) herhangi bir sorumluluk
yükleyemez. Ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki
yanlışlık ve/veya ALICI'nın yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo
bedellerinden SATICI (Mağaza) sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde
ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine
info@niyaz.com.tr e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim
alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo
Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada
açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine
bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı ALICI'da vardır. Paket ALICI
tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı
kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum,
tutanağın ALICI'da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda SATICI (Mağaza)
Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
MADDE 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü
Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanunnda teslimat tarihinden
itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak, "kargo ücreti
ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkının kullanılması
www.niyaz.com.tr'ye özel bir durum değildir.
Satıcı, (Mağaza) talebinizi aldıktan sonra en geç 14 (on
dört) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini size hiçbir masraf
yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür.
Satın alınan ürünlerin 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkında Kanun ve 27.11.2014 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanmış olan Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği'nde belirlenen cayma hakkının kullanılamayacağı
ürünlerden olmaması veya mutat kullanım dışında ürünün yeniden satışa
sunulmasını engelleyecek nitelikte bir hasara uğramamış olması ve bu şekilde
kullanılmamış olması gerekmektedir.
Demonte olarak gönderilen ürünlerin kurulumu yapıldığında
değişim ve iade kapsamına girmez. Bununla birlikte "NİYAZ TEKSTİL LTD.
ŞTİ."; Kurulumu yapılmış ya da özelleştirilmiş ürünlerde toplam tutarın
%25'ini özelleştirme/demontaj bedeli olarak alma; eğer üründe herhangi bir
özelleştirme yoksa kargo ücretini geri ödememe ve ürünü geri alabilmemiz için
toplam tutarın %5’i kadar iade hizmet bedelini alma hakkını saklı tutar.
Farklı kumaş kaplaması, ayak rengi, ölçü, köşe yönü
değişikliği gibi “ALICI”nın istekleri doğrultusunda Alıcıya özel olarak
üretilen modellerde değişim ve iade yapılmaz.
Ürünün değişim ve iadesi için; öncelikle ürünün kesinlikle
kullanılmaması ve yıpranmaması, eğer küçük ev aletleri gibi elektrikli ürün
grubundaysa koruma bandının açılmaması ve yatak, yastık gibi yapısı gereği
kişiye özel ürünler olmaması gerekmektedir. Çünkü hijyenik sebeplerden dolayı
bu ürünlerin iadesi sağlanamaz.
“ALICI” tarafından kurulumu yapılan hatalı ürün,
değiştirebilir ya da iade edebilir.
Cayma hakkının geçerli olmadığı bazı ürünler aşağıdaki
gibidir:
İsteğiniz ile size özel olarak üretilen veya üzerinden
değişiklik ya da ilave yapılarak size özel hale getirilen ürünler.
Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak
sürekli değişen ziynet, külçe altın gibi ürünler.
Sağlık ve hijyen açısından iadeye uygun olmayan ürünler; (İç
çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade
edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
Tarafınızdan açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD
ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.). Yazılım programları ve
bilgisayar sarf malzemeleri.
Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme
ihtimali olan ürünler.
MADDE 10-Garanti
Kullanma talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği
yapılan ürünler her türlü üretim hatasına karşı aşağıda belirtilen şartlar
dahilinde 2 ve(veya) 3 yıl üretici/ithalatçı firma garantisi altındadır.
Firmaların garanti sorumluluğu yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına giren
tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk Ticaret
Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.
MADDE 11- Gizlilik
ALICI tarafından iş bu sözleşmede yer alan bilgiler ile ödeme
yapmak amacı ile SATICI'ya (Mağaza) bildirdiği hiçbir bilgi SATICI (Mağaza)
tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır.
SATICI (Mağaza) bu bilgileri yalnızca idari/yasal
zorunluluğun mevcudiyeti durumunda açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti
belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde SATICI (Mağaza) kendisinden
istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makamla paylaşabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı
bilgileri yalnızca tahsilat işlemi esnasında ilgili bankalara güvenli bir
biçimde iletilerek provizyon alınabilmesi için kullanılır ve provizyon
işleminden sonra tüm datalardan silinir.
ALICI'ya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi
bilgiler sadece SATICI (Mağaza) tarafından standart ürün teslim ve
bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı kampanya bilgileri, yeni
ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri ALICI'ya gönderilebilir.
MADDE 12- Cezai Şart
Alıcı; Tüketici Kanunu ve sair kanunlar kapsamında haklarını
kullanırken, Satıcı (Mağaza) ve Alıcıyı buluşturan ve bir pazaryeri sitesi olan
www.niyaz.com.tr hakkında sosyal medya platformlarında, şikayet
platformlarında, ve benzeri web sitelerinde, mahkeme kararı olmadan yorum
yapması, firmanın kötülenmesi, asılsız yorumlarda bulunulması halinde Türk
Ticaret Kanunu’nun 54/2, 55, 56 ve 62. maddeleri gereğince ticari itibarın
zedelenmesi vb. durumlarında 10.000 TL cezai şart ödeyeceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder.
MADDE 13- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra
Daireleri
Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında satılan
mal veya hizmete ilişkin sorumluluk bizzat (Mağaza) Satıcı’ya aittir. Satıcı
(Mağaza) , 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında Alıcı’ya
karşı tüm sorumluluğun kendisine ait olduğunu; Alıcı ve Satıcı (Mağaza)
arasındaki satım akdinde taraf sıfatı bulunmayan (niyaz.com.tr)’un hiç bir
taahhüt ve yükümlülüğü bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder. İşbu
Mesafeli Satış Sözleşmesi'nin uygulanmasında, Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca ilan
edilen değere kadar Alıcının Mal veya Hizmeti satın aldığı ve ikametgâhının
bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 68'nci. Maddesinin 1.
fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda tüketici talepleri
hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda 13 (on üç) maddeden ibaret
işbu sözleşmenin tüm koşullarını ALICI eksiksiz kabul etmiş sayılır. --/--/--
Saygılarımızla www.niyaz.com.tr